Resan

Resan till Los Angeles var rätt dryg. Speciellt på grund av att det inte fanns någon direkt entertainment så att säga, inga bra filmer alls! Jag åkte iof tillsammans med min syster Emma så det var skönt att inte vara själv. Flyget gick först till Seattle så då fick man sig litta sightseeing där, lr på flygplatsen liksom.
Därifrån flög vi till Los Angeles, varefter åkte vi på olika håll till ett varsitt hotell. Emma kom iväg först, sen så gick jag runt där på gatan och yrade som ett eller annat hooker. Stod där ganska länge innan en shuttlebuss kom som jag tog. Drygt.
Mitt hotell var rätt bra, en stor säng för mig själv. Den hoppade jag i, sen sov jag.


Ja, så här snabb var jag!

Nästa dag, idag alltså, blev jag hämtad av Joe. Han är en kompis till en av de jag ska dela huset med (som är i sitt hemland just nu). Det var rätt nervöst och jag såg inte fram emot att sitta där i bilen och prata engelska, men det gick bra. Huset är sjukt bra och de andra som jag ska dela huset med verkar vara ösiga.
Hela dagen har vi åkt runt runt och köpt saker till tha house. Nu är jag allt bra trött.
Vi har hittat öl och vodka som de förra som bodde här har glömt, så den ska förbrukas. Förhoppningsvis idag eller imorgon.

Vilken kär överraskning att någon lagt en bibel på min fönsterbräda, lite trevlig kvällsläsning tackar man ju inte nej till i första taget. Just nu är jag på kapitlet "Maria i Betania smörjer Jesu fötter."

Nu ligger jag i mitt rum, det är helt tomt och jag får inte min säng förns på lördag. Det blir ett par härliga nätters sömn på golvet. Tur att vi har heltäckningsmatta.

Kommentarer
Postat av: mostafa

nämen åh, bilbel och öl. din resa är gudabenåndad.

2008-08-14 @ 17:49:38
URL: http://mzahra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0