Hängt med delfiner

Kom precis hem från morgonens surfing.
Idag var det sjukt mycket delfiner i vattnet. Flera olika sorters, ett par som hade vita magar och några helgråa. Dessutom var det en massa delfinbebisar också. Små jävlar alltså.

Precis innan vi skulle springa ner i havet så hoppade tre stycken upp. Jag blev exalterad och försökte ta mig så långt ut som möjligt.
När vi väl var ute så kom några av delfinerna fram och simmade runt oss. Då var det inte lika kul längre. Sjukt läskigt för man visste inte var och när dom skulle simma upp.

Det var i alla fall ganska häftigt, jag har aldrig vart så nära delfiner. Jag skrek bara lite.
Nästa gång får jag ta mod till mig och hoppa på en, så jag kan hänga med på en ridtur. Det blir nog lyckat!

Redo att ge mig ut.

tjocksmock

Var nere på stranden ikväll.
När jag hängde vid gungorna så kom ett riktigt fetto, big mac style, och tog gungan bredvid. Hela ställningen knastrade när hon gungade fram och tillbaka. Skulle vilja påstå att det var en obehaglig upplevelse. Trodde nästan att vi skulle välta.
Hon avslutade graciöst med att trilla av gungan och dunsade ner i sanden.

Jepp, det var nog inte mer än så va.

Fotade lite allt möjligt. Men glömde smygfota tjockisen. Fan.

EU-val

Jag har precis lagt min röst till EU-valet.
Eftersom jag befinner mig i USA då EU-valet hålls så brevröstar jag istället.
Behöver minsann inte pallra mig iväg till en vallokal jag... som vissa andra!
Beställde material online för ett tag sen. Idag var det i alla fall dags. Nu ska jag bara posta iväg skiten.

Här kan man få material för att rösta utomlands.
Ni andra får skumpa iväg till en vallokal den 7e juni. För det ska ni väl?!

X-Men

Idag var det filmpremiär för X-Men Origins: Wolverine på Hollywood blvd.
En massa kändisar var där för att visa upp sig.

Det är så roligt att se när dom posar loss framför kamerorna, speciellt guurlsen.
Benen ska korsas, magen sugas in, ryggen svankas och pattarna ska sticka ut.
Ja, dom har så mycket för sig dom där.

Helt plötsligt när kändisarna rullade in på röda mattan så började folk skrika "MILEY". Jag blev exalterad och gjorde mig beredd med kameran. Det visade sig dock att det inte var "MILEY" dom skrek utan "HALLE". Fan.

Jag och hoover

Det här är jag och vår dammsugare. Inte direkt årsmodell 2009.

Har haft en spännande dag idag efter skolan och ägnat mig åt att städa, tvätta och diska.
Hände visst en liten incident under dammsugningen. Råkade suga upp några hårda saker, typ mynt och skruvar. Det ledde till lite knastriga ljud och när jag öppnade luckan för att titta efter så hade det tydligen gått hål på påsen och dammet sprutade.
Stängde luckan snabbt och ställde tillbaka dammsugaren där jag hittade den. Gick sen och la i en maskin tvätt istället.

Nästa man som dammsuger får sig nog en liten surprise!

Kan bara tänka mig hur många som är avis på min HOOVER dimension.

inspelning

Kom precis hem från inspelningen av tv-serien som Paris Hilton skulle medverkat i. Lägger ton på skulle i den meningen. Hon var i Vegas så hon dök inte upp. Istället kommer hennes scen filmas hemma hos henne nästa vecka. Den divan.

Lance Bass och Simon Rex var dock där.
Allt utspelade sig på en restaurang där dom hamnar i en fight med varandra över kokain.
Det visade sig att jag och Chris skulle vara statister, så vi satt vid ett bord på uteserveringen på andra sidan fönstret precis bakom Lance och Simon.

Tv-serien handlar om kändisar i LA som spelar sig själva. Det är dock bara en pilot, så om det kommer sändas på tv beror på om någon tv-kanal köper upp serien eller inte.

Simon får smink. Lance till höger.

Fight.

utgång

Nyligen inrullad från en natt ute på Apple med Sophie och Nazli.
När vi kom så vinkade vakterna till sig tjejerna. Jag var som en extra vinst, typ Bingolotto dubbellott.
Vi fick i alla fall gå före hela kön och kom in direkt.

Ashley Tisdale var där också. Hon stod på en upphöjdnad och dansade loss. Jag som var full och glad gick fram för att säga hej. Det var inte uppskattat om man säger så... Om blickar kunde döda så hade jag vart stendöd.
Hennes vänner var dock vänligare och försökte hjälpa mig att få till en träff med Ashley. Det gick inte så bra. Ashley var fullt upptagen med en massa män. En riktig slampa om man säger så!

Min enda bild på Ashley.
Hon såg banne mig till att alla bilder på henne skulle raderas.
Jävligt otrevlig brud. Minst sagt.

Yard sale

Jag, Sophie och Nazli drog till The Cobra Snakes yard sale idag. Där fanns det en jäkla massa kläder. Vi grävde runt lite i alla högarna, men fann mest skit.
Istället vandrade vi upp till Hollywood blvd och gick in i en vintage butik. Där hittade jag en snygg jeansskjorta/jacka. Den köpte jag.
Det blev mitt första second-hand köp någonsin. Om jag dör i salmonella nu så vet ni varför.

Melon fick det bli!

Dissade utgång ikväll och gick till Ralph's och köpte en melon istället. Den var god.
Har spelat lite playstation med Anli också. Ösigare än så blev inte min fredagskväll.
Nu ligger jag i sängen och spelar musik. Diggar lite med fötterna och känner mig glad.
Om någon har en bra spotify-playlist så vill jag ha den bums!

Imorgon ska jag och Sophie dra till Cobra Snakes yard sale. Det blir spännande det.
Har visserligen inte förstått grejen med den där Cobra Snake, men det kommer finnas gratis Star Trek t-shirts, så varför inte!?

Och en sak till...
Min kompis Matilda öppnar sin butik Daisy Dapper på Katarina Bangata 33 i Stockholm imorgon (lördag).
Tycker att ni ska titta in där om ni gillar rockabilly, pinup och 50-talsprylar.

Litta strand var det här

Snacka om träningsvärk jag haft i rumpan och benen idag. Allt på grund av min lilla bergsbestigning igår.
Åkte i alla fall ner till stranden ikväll. Var litta sugen på ett kvällsdopp, men det var sjukt stora vågor precis som i morse. Jagade måsar och rullade i sanden istället. Sen gick jag hem. Eller nä förresten, jag tog bussen hem.

För en stund sen fick jag sms av Chris. Han frågade om jag ville hänga med på någon slags inspelning på söndag. Det ville jag.
Paris Hilton kommer vara där och spela sig själv, så den puman ska man minsann försöka snicksnacka lite med.

Som en överkörd katt

Så här road är jag över att gå upp klockan 6 på morgonen.
Känner mig ännu mer road över att jag strax ska kasta mig i det 16 gradiga havet. Verkligen. Precis vad man är sugen på efter en sömnlös natt.

Update:
Fan. Var jag inte bitter imorse så är jag det nu.
Vågorna var så jävla korta, branta och stora så det var osurfbart. När vi väl dragit på oss våtisarna så sa läraren att vi skulle ha teori istället. Då drog jag jävlar i det snabbt av våtisen, tog mina saker och smög iväg fort som fan.
Nu ska jag lägga mig i sängen för en välbehövd koma i ett par år. Hörs sen!

Är min morgonfrissa vad dom kallar hotness?

Hiking

Tänkte att det kunde vara kul med lite hiking idag efter skolan. Det var det också. Kul alltså.
Jag åkte till Runyon Canyon Park i Hollywood och tog en jävligt lång vandring i bergen.

Jag gillar parken. Utsikten är fin och det är jävligt tungt att gå i de branta trappstegen. Svettig och varm blev man (jag).
Dessutom träffade jag på en häst. Han stod och tuggade på sitt staket. Det såg gott ut.

Efter parken drog jag till Tess, där blev jag serverad en hel middag. Kötbullar och makaroner. Det var ett härligt avslut på en svettig dag!

Runyon Canyon Park
De här slingriga vägarna tog jag mig upp för minsann.

Dödsfall

Vi har haft två dödsfall i huset. Tyvärr ingen person, utan två av mina blommor.
Misstänker dessutom att den tredje är på väg att stupa den med.
Blir nästan lite sur. Här har man vattnat och stått i, och så går dom och dör.
Jag förstår mig inte riktigt på blommor. Jag behöver något med on- och off-knapp.

Såg förresten att min ena roomie tagit dom sista solrosfröna och planterat han med.
Lyckas han bättre än mig så får jag göra något drastiskt, typ hälla vodka i krukorna. Ja! Det blir bra. Någon måtta får det ju vara.

strand & djur

Hängt på stranden idag med. Mötte upp Tess och Emma, så där nere låg vi och pressade tillsammans.
Tydligen så hade delfinerna vart på besök nära strandkanten, men det var innan jag kom ner. Jag kunde bara se blänkande fenor långt ute i havet.
Jag fick i och för sig uppleva en nyckelpiga istället. Den kom och ville posera med mig, så det fick den.

Imorgon avtar värmen lite... Blandade känslor.

värmebölja

"Försov" mig till första lektionen idag. Så jag åkte ner och uträttade lite ärenden i Santa Monica vid third street promenade istället. Bestämde mig också för att gå ner och doppa fötterna i havet eftersom det var så jävla varmt.

På väg ner till havet träffade jag Heliga Maria. Visste inte att hon brukade hänga i Santa Monica, men där stod hon minsann. En riktig liten beach-brud.
Vi hade en photosession tillsammans och hon posade fint med slutna händer. Lite stel bara.

Nere vid vattnet doppade jag fötterna och hoppades på att bli avkyld. Det blev jag inte.
Åkte lika svettig och varm som innan till skolan för en 3-timmarsklass.

Slut på spring break

Idag sa jag hej då till Mussi på LAXen. I skrivande stund sitter han på planet på väg hem igen.
Haft sjukt kul med honom här, men nu är spring break slut och skolan drar igång imorgon. Mer eller mindre.

I veckan ska det bli varmt. Imorgon upp mot 30 grader. Hmm.
Blir kanske en extra dag spring break för mig... Eller två.

Bussdrama & Melrose

Igår när vi hoppade på bussen till Melrose så försökte en knarkgubbe med rullator springa ifatt för att också komma med. Busschauffören väntade till en början, men eftersom knarkgubben inte var särskilt rask så stängdes dörrarna. Knarkgubben skrek åt bussen att vänta, men när han nästan var framme så orkade chauffören inte vänta längre och körde iväg.
Då blev knarkgubben jävlar i det aggressiv, så han tog tag i sin rullator och slängde in den i sidan av bussen. Rullatorn trillade ner i marken, hamnade under bussen och kördes över.
Han missade alltså bussen samt fick sin rullator krossad. FAIL!

På Melrose handlade Mussi lite, sen åt vi mat på Bossa Nova.

När vi passerade Millions of Milkshakes så var en indisk Bollywood-kändis där inne. Vi tänkte gå fram och titta, men då fick vi plötsligt syn på en av freaksen från sist. Då vände vi om.

stranden igen

Idag tog jag och Mussi ett dopp minsann. Fy fan vad kallt det var. Blir inte mycket mer bad framöver. Inte utan våtdräkt i alla fall.
Vi föredrog att ligga bakis i solen och dö.
Den röda färgen börjar nu gå mot brun. Sakta men säkert.

På stranden var det lugnt och tyst tills mexarna kom. Sen blev det jävlar i det livat.
Hela familjen var med och alla stod och tjoade.
Mamman är hon med stor gump.

Hemlig spion på bussen

Mussis sista utekväll

Igår blev en vild natt. Det var jävligt mycket folk ute så vi kände oss som packade partysillar.
Fick bland annat en drinkbricka över mig. Jag blev våt.

Inte en enda bild tog vi, men här är några från en tidigare natt när vi var nere på stranden.
Akrobatiska minst sagt.

Nu ska vi nog tillbaka till stranden och bli bruna... eller rödare!

Hälsningar från krabban

Idag blev det strandhäng i Santa Monica, så nu har man fått lite färg. Hade nog föredragit en lite mer brun färg, men röd får duga.
Vi blev ganska rastlösa av att bara ligga still. Efter knappt två timmar höll vi på att dö, så vi drog bort till gungorna och ringarna. Det var hårt arbete att hänga där upp och ner ska ni tro.

santa monica beach

Min härliga bränna. Supernajs!

LA Zoo

Idag har jag hängt med flodhästarna, elefanterna och Mussi på LA Zoo.
Djuren där verkade inte direkt happy så att säga. De flesta såg helt utslagna ut, som om det vore dagen efter en vild party night.

Efter att ha vandrat runt bland alla djur kom vi äntligen till klapp-hagen. Den hade man längtat efter. Dock så var det stängningsdags så vi fick bara några sekunder att tillbringa med en svart jävla get. Jag kände mig mest rädd.

Mikas konsert

Mikas konsert idag inleddes med en strippa. Det tyckte jag var roligt, speciellt med tanke på att de yngsta på konserten var typ 8-10 år.
Vilken liten surprise för dom... och deras föräldrar.

Till slut gjorde Mika entré och konserten sattes igång på riktigt. Han drog av ett par gamla låtar samt 4 nya från hans kommande album, som han precis spelat in. Eftersom det var en akustisk konsert så satt han mycket vid pianot, vilket var lite halvtrist. Men ibland skuttade han upp och det blev mer drag i det hela.

Efter konserten såg vi Jonathan Bennett utanför. Jag visste inte riktigt vem han var, men Sophie var insatt.
Vi sa i alla fall att vi var från Sverige till honom. Han sa att han också vart på konserten. Sen gick vi samma väg som honom. Han frågade om vi förföljde honom. Vi sa ja.

...och jag och Sophie tog såklart en bild med honom.

Nästan som två hobbits bredvid Jonathan.

Istället för massa bilder på Mika kommer en video som Mussi spelade in.
Var en mindre konsert som ni ser, bara cirka 300 i publiken.

Sandstorm

Vi tänkte att det kunde vara en bra idé att dra ner till stranden idag. Det var det inte.
Blåste verkligen som fan. När vi gick därifrån hade vi kilovis med sand i skor och hår.

Nu är vi hemma i säkerhet. Ska piffa upp oss och sen dra vidare till WeHo för Mikas konsert ikväll.

Perez & Mika

Idag i Beverly Gardens Park så kom Perez Hilton och Mika i en glassbil för att dela ut glass och gratisbiljetter till Mikas konsert imorgon.
Jag, Mussi och Sophie var såklart på plats och hängde med dom.

Killen som skötte frysboxen i bakgrunden ville också vara med.

Notera min och Mussis glass.

90210

Idag har jag och Mussi hängt i Beverly Hills. Vi tog en tur längs med Rodeo Drive, som är Los Angeles dyraste gata. Inte så mycket shopping med andra ord. Vi orkade inte ens gå in i affärerna utan promenerade utanför.

Istället för att hänga vidare på Rodeo så gick vi vidare för en promenad upp mot husen, sen klättrade vi i träd. Det kändes mer som vår grej!

kort visit i Malibu

Idag drog vi till Malibu. Där hängde vi på stranden en stund och kollade på surfare samt måsar som stal folks picknick.  Mer action än så blev det inte.
Stranden verkade bra för surfing, men annars var den tångfylld och välbesökt av skabbfåglar.
Malibu var alltså ingen höjdare. Föredrar den där med alkohol.

tuttmonstret

Ojoj. Kolla in det här.
Jag och Mussi hamnade på HollywoodTV igår tillsammans med Shauna.
Vilket gäng vi var. Spola fram till 4.37 så får ni se något snyggt!

Playboymodell

Idag samlades ett gäng paparazzis utanför millions of milkshakes. Efter en stund kom en bil och playboymodellen Shauna Sand klev ut.
Tillsammans med sina barn och sin retarded-looking-friend gjorde hon egna milkshakes och promotade stället framför kamerorna.

Milkshake med Kelis sattes på och Shauna började hoppa så att tuttarna studsade upp och ner likt två basketbollar. Det var inga små tuttar dom där. Verkligen inte.

Jag och Mussi gick såklart fram och fotades tillsammans med bruden. Hennes barn fick ta bilden!

Melrose/Fairfax-marknaden

Jag och Mussi drog till söndagsmarknaden som är varje vecka på melrose avenue.
Där vandrade vi omkring och tittade på allt möjligt skit. Från soffor till döda djur.
Det blev dock ingen död mink utan snarare ett par solglasögon. Jag valde ett par blå och Mussi ett par rosa. Han är allt en liten pink-lady den där.

fest downtown

Igår drog jag, Mussi och Sophie downtown för en fest. Det var röj.
Festen låg på en takvåning, så vi hade utsikt över hela downtown LA. Dessutom var det fri bar, massa jello-shots, frukt och godis som låg utplacerat här och där.
Det fanns en DJ och han spelade Miley Cyrus på våran begäran. Då blev det ett jävla drag!

Efter klockan ett drog vi vidare på efterfest vid Hancock Park. Den var jävligt vild. Mussi däckade bland annat.
När det började närma sig morgonen var det bara jag och tre andra vakna. Då satte vi oss vid projektorn och kollade på, samt förundrades av, animeringen som visas i windows media player när man spelar upp musik. Det var spänning.

pinkberry

Gårdagen var vild. Så vild att varken jag eller Mussi minns den.
Vad vi visste var att vi hade cravings för Pinkberry. Frozen yoghurt och frukt. Det är en höjdare.
Nu åker party-paltorna på och vi gör oss iordning för lördagens utgång som bär av mot downtown.

gettygetty

Idag drog jag och Mussi till The Getty Museum uppe i bergen. Det var sjukt stort.
Till en början yrade vi omkring bland alla konstverk och skulpturer. När vi blev trötta på det så gick vi ut och lekte på gräsmattan istället.

Utsikten var rätt häftig.
Man kunde verkligen se allt. Havet, Beverly Hills, Hollywood, Downtown. Ja, rubbet!

torsdagsnatten

Igår blev det utgång i Hollywood. Stället var egentligen ganska drygt. Dom spelade mest hård hip hop så jag och Mussi stod som två förvirrade fölungar på dansgolvet och skakade utav basen.

Till slut kom lite Lady Gaga, det tyckte vi bättre om. Hittade några tjejer som körde på Lady Gaga tema så dom hängde vi hos.
På dansgolvet trampade jag senare på något som kändes mjukt. Det var visst en tjej som tappat sitt löshår i farten. Hej och hå.

På vägen hem var vi tvungna att att fotas med några fräna stjärnor på gatan. Det kändes rätt!

Spring break

Sista lektionen avklarades idag, torsdag, så nu har man spring break hela nästa vecka.
Det blir dock ingen galen spring break i mexico, utan snarare marissa-style hemma i LA.
Utgång hela helgen. Och med hela helgen menar jag torsdag till söndag. I alla fall så mycket vi orkar.
Nu ska vi svepa vinflaska nummer två, sen drar vi till Hollywood.

Vi hittade party-pinnar. Dom var najs.
På bilden är dock vodkadrinken. Vinet kom efter.

Mitt nya skrivbord

Hyllan Mussi

surfing

Drog med Mussi till min surfing i morse. Han fick sitta på stranden medan jag plaskade runt i vågorna.
Det var riktigt stora vågor idag, så det var sjukt svårt att ens komma ut i vattnet.
Väl ute så var man i princip död, men några vågor fångade man minsann.

surfing venice

springande pannkakor

Ikväll blev löparrundan av.
Vi trotsade blåsten och sprang oss svettiga längs med strandpromenaden från Santa Monica till piren i Venice.
Det var kämpigt. Motvind och sand i ögonen bjöds det på. Jag kunde känna hur pannkakan från tidigare satt i halsen, redo att återvända.
Den stannade dock kvar och nu är man hemma.

Resten av kvällen ska jag knappa klart en uppsats.
Nu känner jag att jag lever!

Paus. Pose. Fortsätt.

Beverly Center

Slirade runt en vända inne på Beverly Center idag. Gick i affärer och hängde.
På taket fotade vi lite. Här är en panoramabild. Hollywood till vänster, downtown till höger. Japp!

Beverly Center Panorama
Klicka för större bild.

Fy fan vilken frukost

Imorse tänkte jag och Mussi att vi skulle satsa på en amerikansk frukost, så vi tog oss till IHOP (International House of Pancakes) och beställde in strawberry banana pancakes.

Pannkakorna anlände efter några minuter. Vi blev nästan lite exalterade och började tugga.
Efter en pannkaka blev man mätt. Efter två blev man spyfärdig och efter den tredje kom dödslängtan.
Vi ville bara lägga oss ner på marken och spy. Aldrig mer amerikansk frukost!

Amerikanska pannkakor
Skenet bedrar på översta bilden. Minst sagt!

regn

Träningskläderna var på, och vi var redo för att springa oss slanka nere på stranden. Precis när vi kom ner började det regna. Fan också. Åkte hem och åt istället.
Finns banne mig ingenting att göra i Los Angeles när det regnar. Tur att det bara händer typ 27 dagar om året.

Tappade såklart min iPhone på vägen hem. Men det gör inget, den är redan spräckt till max.

Lite större

Jag vet att ni (Dan) väntar hejvilt på dagliga updates från solrosen.
Tycker jävlar i det att den har blivit stor nu. Fast fortfarande sjukt tråkig och grön.
Får fortsätta vänta med spänning.

Millions of calories

Ikväll kände vi ett jävla sug efter milkshakes, så vi drog till Millions of Milkshakes i West Hollywood.
Där kan man banne mig svulla milkshakes för glatta livet. Vi tog oss en varsin Obama shake som innehåller typ cookie dough och jordgubbar. Mmm...

Planerar ett återbesök snart, trots att man fått lite fylligare kinder efter den här helgen.

HEHE

bakisdag

Idag hängde vi på stranden och hade det bra. 25 grader och sol. Resulterade i en het linnebränna.
Snacka om hawtness!

mycket dricka

Utgången igår blev vild. Drinkarna sveptes och tappades även ut på golvet.
Det fanns en jukebox på krogen där man kunde knappa fram musik. Där försökte vi hitta bra låtar.

På uteplatsen kunde vi känna lukten av snus. Vi letade som attans från vart det kunde komma ifrån. Utan resultat. Amerikanarna fattade ingenting, men dom tyckte det var kul ändå.

Kvällen slutade med att vi raggade upp skjuts hem. Ingen buss tillbaka för oss inte!

Typiskt Mussi.

Inga sökträffar.

ops

Det hände en liten olycka ikväll. Faceplant för herr iPhone så att säga.
Attans.

Venice beach

På en liten restaurang vid stranden i Venice idag serverades jag och Mussi av en kille. När vi bad om notan tog det en jävla tid. Till slut kom han tillbaka med ytterliggare en omgång mat istället. Han hade visst glömt bort att han redan serverat oss. Han var troligtvis hög som ett hus.

Vi träffade på några vänner till Mussi från Linköping vid stranden och hängde med dom ett tag.
Vi var inte dom enda svenskarna på plats idag, utan man hörde svenska till höger och vänster nere på strandpromenaden. Kändes nästan som Ystad sandskog!

WeHo night

Igår var det fredag. Alltså utgång.
Jag och Mussi brände en skiva med svensk musik och gav till Chris. Så nu kan han njuta av Amy Diamond bland annat.
På förfest nummer 2 så mötte vi fulla människor och en svensk. Det var slut på glas så vi fick dricka ur glasburkar. Det var najs.

melrose ave

Idag blev det en tur längs med melrose avenue.
Jag hittade äntligen en bra nyckelring, det har man letat efter ett jävla tag. Så nu hänger mina nycklar och dinglar i en fin blå grej.

Vi var också inne på en valpaffär och hängde lite med två pitbull/lab-mixvalpar. Dom var trevliga men jävligt vilda. När jag satt ner bet den ena tag i min fettvalk. Där hängde han kvar en stund. Tyckte nog jag var en mumsbit.

Välkommen till fettoland

Mussi är på plats i Los Angeles.
Vi har haft pizzaparty ikväll. Satt och åt framför spegeln och kunde både känna och se hur våra magar växte och nästan nådde bristningsgränsen. Avslutades med glass.
Nu är vi feta, nöjda och förstår verkligen hur gravida kvinnor känner sig.

Hannah Montana The Movie

Har vart och trängts idag bland alla pizzafejs på premiären av Hannah Montana The Movie.
Där var det kändisfullt på röda mattan.
Jag ignorerade till en början alla förutom Miley Cyrus, men hon var ganska tråkig idag så jag förde intresset vidare mot Demi Lovato och Taylor Swift. Dom två ska helt klart bli mina nya stalker-objekt. Speciellt Taylor, för hon vinkade åt mig. Halva inne!

Teri Hatcher var också där den gamla haggan. Hon fick dock inte så mycket uppmärksamhet hon.

Kolla in Taylors sängkammarblick på bilden i hörnet. Ooh.
Hon tänkte nog på mig. TYP!

Städtant

Idag har jag mest försökt få all skolarbete ur vägen inför morgondagen som blir en körig dag!

Ska upp om bara några timmar igen för att dra till stranden för surfingen, sen blir det skola med prov och möte med min grupp som jag ska redovisa med. Efter skolan ska jag skynda mig till Hollywood för att spana in en viss...hm... sak. Kan ge er en ledtråd: det slutar med Montana.
Sen till LAXen (flygplatsen) för att picka upp Mussi.

Städade rummet inför herrens ankomst. Hade en känsla av att det var dags. Nu är det fint. Så fint det kan bli med heltäckningsmatta i alla fall.
Kolla inte på skrivbordet bara... Eller under sängen.

Tadaa!

Bonjour!

Hittade ett kul program som jag suttit och fibblat med de senaste kvällarna. Ett språkprogram som heter Rosetta Stone.
Man kan lära sig vanliga språk som engelska, spanska och svenska, men även mer exotiska som arabiska, swahili och danska.

Jag har fått för mig att jag ska lära mig franska.
Man klickar inte bara utan pratar även i micen medan programmet rättar.
Har bland annat lärt mig "la poisson nage". Det ska användas flitigt nästa gång jag är i Frankrike.

Gör en sökning på piratebay vettja. Där finns själva programmet och språkpaketen som man laddar till. For freeeee.
Se bara upp för Ipred.
På tal om det, kolla in den här sidan: bibelstudier.se. Dom studerar bibeln och skriver om dess syn på fildelning. LOL.

Kände att det var dags

Jag vet att det är jävligt efterblivet att fota sig själv på gymmet när man sitter och spänner sig, men jag ville trots allt visa att här ligger jag på en boll och har mig!

Falskt skol-ID för Mussi

Idag på skolan fixade jag ett nytt student-ID. Nu har jag två!
Det ena ska dock Mussi få när han kommer på torsdag så att han kan åka gratis buss.
Buss non stop så att säga.

Tänkte att jag skulle passa på att bli lite sexigare på mitt nya kort så jag körde en pose.
Eller jag trodde att jag gjorde det, men det blev inte så lyckat. Fan. Fast ett par puppy-eyes fick man till. Alltid något!

Mussi kommer som sagt på torsdag, då lär man inte få en lugn stund. Det första jag ska göra när han kommer är att ställa mig på knä i badkaret och låta honom köra loss med trimmern i mitt hår. Lite hårfärg på det så har man fått sig en makeover. Det blir bra.

Glöm inte trimmern Mussi!

Inte hot n' spicy direkt.