Min vän Sushi

Idag var jag på skolan för första gången, det var information för alla internationella studenter.
På skolan kom det fram en tjej från Korea och började prata med mig. Jag uppfattade aldrig hennes namn men jag föreställde mig att hon hette Sushi. Hon var en liten lönnis och hon undrade om jag ville ha godis, det ville jag inte.
Det var riktigt mycket svenskar där. Ja det var det. Mer än hälften skulle jag tro!
Informationen var lång och dryg.
En tant som berättade om kurserna för oss hade tre roliga valkar. Först tuttarna, sedan en magvalk och längst ner en valk till som jag inte riktigt förstod var den kom ifrån.
Polisen var även där och berättade om lite lagar, typ att man inte får cykla med båda mp3-hörlurarna i öronen utan bara en. Det gillade jag inte! Iof har jag ingen cykel men ändå. Han tog iaf sig själv och sitt jobb på för stort allvar, precis som en vanlig amerikan.

Sen kom dagens besvikelse!
Jag var och handlade och hittade röd/bruna bananer. Alltså inte bananer som var för gamla och bytt färg, utan de skulle vara så! De skulle även ha en söt smak av hallon stod det. Spejsigt tyckte jag. Men ack så fel, de smakade som en vanlig banan. Ingen hallonbanan där inte. Fan!


Så här besviken blev jag!

Kommentarer
Postat av: mostafa

snygg bild.

2008-08-19 @ 12:33:18
URL: http://mzahra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0