The Morning after

Vaknar upp av fågelkvitter.
Upptäcker hur jag ligger upp och ner i sängen, med fötterna på huvudkudden. Precis som Pippi.
Känner hur jag luktar överkörd katt i munnen och hur mina ögon är grusiga.
Ligger och funderar lite på vad jag gjorde igår, det tar en stund att koppla. Minns dock inte hur jag kom hem. Jag kom hem iaf, det är huvudsaken.
Mina mullvadsögon letar sig fram i rummet efter mobilen. Där på golvet ligger den minsann.
Klockan visar 9.30. Ojsan Hoppsan. Jag börjar ju skolan 8.
Tar på mig samma kläder som jag bar kvällen innan och beger mig till skolan. Känner mig lika fager som en ros.
Är i skolan lite innan 10 och hinner ta del av sista timmen utav klassen.
Går sedan hem och dör... DÖR!


Morgonstund har guld i mun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0