Svar på frågor

Tack så mycket för alla frågor. Det var väldigt kul att svara på och jag fick faktiskt fler än jag trott.
Nu kör vi:

Hörde att du hade ökenråttor en gång i tiden och att du dödade dom! Vad hände egentligen? DJURHATARE!

DOM SJÄLVDOG. PUNKT. ARGHHHH.


Två utav mina tidigare ökenråttor.
Dessa dog dock en naturlig död (spruta i underkroppen).
Brukade ta bilder på dom och lägga upp på snyggast.com... Bara en sån sak.


Hur många timmars tidsskillnad är det?
9 timmar.

Vad gör du i USA egentligen? Hur länge ska du vara där?

Jag går på Santa Monica College. Flyttar hem igen den 21a Juni.

Hur fixade du boende härifrån? Och vad är intagningskraven på den skolan?
Hittade boendet på facebook genom skolans grupp.
Intagningskraven är inte tuffa. Har du minst VG i eng A eller B så är det nog lugnt.

Vad använder du för kamera?
Canon EOS 450D.

Hur många läsare har du per dag?

Har under dom senaste dagarna gått upp från ca 150-200 till knappt 300. Får se om det håller i sig!

Tror du att jag kan komma till dig och festa med dig? ;)

Ja. Punkt.

Kan man leva på CSN om man pluggar i USA? Jag har planer på studier i LA men är orolig över ekonomin.
Ja. Dom flesta gör det. Räkna noga innan bara.

Hur länge ska du vara i usa och hur länge har du varit? Vad är det bästa med USA och det sämsta? Hur fick du iden att studera i USA?
Jag flyttade hit i augusti och flyttar hem igen den 21a Juni. Fick idén eftersom jag inte visste vad jag ville göra efter studenten, därför tyckte jag att jag lika bra kunde dra till Cali. Vilket var ett bra val!
Finns mycket bra och dåligt med USA. En bra sak är att det finns så mycket att göra samt att Cali-vädret är najs.
Något dåligt är att det finns så mycket tokstollar, tröga och hemlösa människor.

Hur bor du i USA?

I ett hus. Eget rum. Delad toa. Vi är 5 killar och 1 tjej. Fast hon flyttade ut i veckan. Den välkända Anli här från bloggen alltså.

Hur är lärarna på skolan? Är det mycket "prata inför klassen" uppgifter? Berätta lite om det :)
Lärarna här är lite mer formella jämfört med mina tidigare svenska lärare.
Räcka upp handen är inget måste men ger plus i kanten.
Under mina två terminer så har jag haft två muntliga presentationer. Den första i min business-klass och den andra i min marketing-klass. Det var inte själv utan i grupp. Det var jävligt nervöst, men det gick bra.
Över lag så är amerikanarna mycket sämre på muntliga presentationer än svenskarna tycker jag.

Imponerande LA men du är bara 19 år hur lyckades du?

Sökte skola. Kom in. Flyttade.
Väldigt förenklat ;).

Ungefär hur mkt kostar det att gå på Santa Monica i ett år? Med boende, kursavgifter, mat, fritid osv..

Skolan gick på 20.000 - 30.000kr per termin har jag för mig. Boende hittar man vanligtvis för runt 800 dollar. Jag kom dock billigare undan med 690 dollar (+utilities varannan månad). Mat är jag osäker på, men tror det brukar hamna på 40 dollar i veckan.

Vad går du för kurser? Hur är lektionera, är det typ mest sitta o lyssna när läraren pratar eller måste man va aktiv själv? hehe.
Just nu: Grafisk design, Surfing, Marketing och Psykologi.
Man kan vara hur aktiv man vill. Beror lite på läraren också.

Är du där bara för att "leka och ha kul" eller går du värsta eriösa utbildningen?
Är inte här för att bara leka och ha kul, men jag läser inget program. Tar blandade kurser.

Hur mycket pluggar du?

Så här ser min skolvecka ut:
Mån: Psykologi 09.30 - 11.00 och Grafisk design 13.00 - 16.00.
Tis: Marketing 14.15 - 15.35
Ons: Psykologi 09.30 - 11.00.
Tors: Surfing 08.00 - 11.00 och Marketing 14.15 - 15.35.
Fre - Sön: Ledig.
Mycket fritid alltså.

Får du bidrag från CSN?
Ja.

Hur är folket i Kalifornien? Är dom sociala o trevliga som alla säger? Många snygga? ;)
Väldigt tacky. Inte många snygga.
Amerikanare är ju kanske lite pratgladare än svenskar, men jag tycker samtidigt att det är mycket kallprat.
Dom vettigaste människorna i USA är utlänningarna.

Är ditt hår naturligt blont eller färgat? Det är coolt iaf :)
Tack för det :).
Mitt hår är mörkblont med lite färgat i luggen.

Vad ska du göra när du kommer tillbaka till Sverige? Plugga eller? Till vad isf? :)
Kram!

Jag har sökt:
1. Civilekonom med arabisk inriktning på Lunds Universitet.
2. Tekniskt basår på Chalmers.
Puss!

Vad gillar du för musik ?
Typ indie... och Miley Cyrus.

Är du seriös med att du gillar miley cyrus? fattar aldrig riktigt det där..
Ja...!?



lol

Ska du gå ett tredje år på gymnasiet hemma i sverige så att detta alltså var ett "utbytesår" eller vad man ska kalla det, eller har du redan gått ut gymnasiet?
Jag gick ut gymnasiet förra sommaren.

Kande du ocksa jordbavningen for typ en halvtimme sen?! Jag kande den och sag hela rummet skaka...
Nä, missade fan den här också. Stod på dansgolvet då. Den verkade dock spännande.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kul med snabbt svar. Haha alla gillar miley hon är bääst .

2009-05-18 @ 10:16:10
URL: http://mattiasjohan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer du fortsätta blogga när du är hemma i sverige?

2009-05-18 @ 12:52:09
Postat av: tsu

din blogg är sjukt bra!asså jag läser den typ varje dag och jag överdriver inte!

Hursom jag vill ha DIT LIIIV! och är du typ rik eller nåågot för hur kan då ha råd med att bo i LA och hur fan kan du ha sån tur att träffa alla dessa kändisar?

och det sjukaste är att du är så van vid det så du snackar om det som om det inte våre något spec!

peace

2009-05-18 @ 13:54:18
Postat av: Isabell

Älskar din blogg ! :)

2009-05-18 @ 14:24:38
URL: http://isabellmoberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, nu missade jag ju att fråga. Skulle fråga om du har träffat några pinglor där borta? Eller det kanske inte finns så mkt snygga ladies där borta, får man inte läsa mkt om iaf(förutom Miley men det verka ju gå lite segt, jävla Justin)!? Coolt med Lund, my hometown, blir party om du kommer in där.

2009-05-18 @ 16:04:58
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: jordis

"Är du seriös med att du gillar miley cyrus? fattar aldrig riktigt det där.. "



haahah.. jag fattade aldrig det i början.. here gud haha

2009-05-18 @ 18:34:06
Postat av: Mussi

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN PINGLAN!

2009-05-18 @ 20:48:04
URL: http://mzahra.blogg.se/
Postat av: Dan

haha, precis som Jord reagerade jag på det med Millan (som jag nu kallar henne) vem älskar inte henne? hon börjar slå stort nu i sverige... alla hennes limited edition skor tog slut snabbt hos oss märkte jag... nu såg jag dock någon high school musical skolåda, hm... och superman!! well well, de är ju inte som Hannah Montana!

2009-05-18 @ 22:59:06
URL: http://ohnoyoudidnt.blogg.se/
Postat av: Johan

då ses vi snart och festa loss ;) ska du vara i LA under hösten?

2009-05-18 @ 23:26:53
URL: http://mercid.se
Postat av: Erik



Ja, jag kommer förmodligen fortsätta att blogga efter att jag kommit hem.



Tsu & Isabell: Tack. Kul att höra!



Anna: VADÅ SEGT!? NONO.

Jepp. Blir det lund blir det party.



Johan: Kommer tyvärr inte att vara i LA till höst.








2009-05-19 @ 04:00:44
URL: http://johanerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0